Камітэт па рэкламе АЕБ: чаму парасонавая рэклама трапляе пад забарону?

16.12.2014

Асацыяцыя Еўрапейскага Бізнесу сумесна з Міністэрствам гандлю правяла 12 сьнежня 2014 г. камітэт па рэкламе. Асноўнымі тэмамі, якія разглядаліся на камітэце, былі плануемыя змены ў заканадаўства аб рэкламе і правапрымяняльная практыка, абмеркаванне Канцэпцыі развіцця вонкавай рэкламы ў Мінску на 2008 - 2015 гады, правядзенне таргоў на права размяшчэння сродку вонкавай рэкламы.

Таксама былі разгледжаны пытанні рэкламы ў інтэрнэт-прасторы Рэспублікі Беларусь, выкарыстання рэкламных узораў тавараў як носьбітаў рэкламы, прававое рэгуляванне рэкламных гульняў, у тым ліку правядзенне маркетынгавых мерапрыемстваў, накіраваных на папулярызацыю інтэрнэт-старонак рэкламадаўцаў ў сацыяльных сетках (калі такія мерапрыемствы звязаныя з разыграннем прызоў ), неналежная рэклама (выкарыстанне слоў "аналаг" або "аналаг па дзейным рэчыве"), рэкламаванне тавараў дыстрыбутарамі, рэклама рэцэптурных лекавых сродкаў, якія прызначаны толькі для спецыялістаў аховы здароўя.

Як паведаміў прадстаўнік Міністэрства гандлю, асноўным новаўвядзеннем у законе аб рэкламе ў бліжэйшы час стане ўсталяванне прамой забароны на парасонавую рэкламу (што мае падабенства з алкагольнымі напоямі і тытунёвымі вырабамі). Падобнай будзе лічыцца рэклама, якая ўтрымлівае найменне тавару, найменне арганізацыі, Прозвішча, імя грамадзяніна, таварны знак, геаграфічнае ўказанне, малюнак тавару або яго спажывецкай упакоўкі, тоесныя або падобныя да ступені змяшання з найменнем, таварным знакам, геаграфічным указаннем, што выкарыстоўваюцца для абазначэння алкагольных напояў, ці выявай алкагольных напояў або іх спажывецкай тары. Гэтая рэклама не будзе дапускацца ў месцах, у якіх у адпаведнасці з гэтым Законам і актамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь забараняецца размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы алкагольных напояў. Будзе дапускацца рэклама падобная з алкагольнымі напоямі або тытунёвымі вырабамі, калі яна ўяўляе сабой інфармацыю аб арганізацыі або грамадзяніне, размяшчаецца (распаўсюджваецца) на шыльдзе або паказальніку альбо падаецца ў форме інтэрв'ю аб дзейнасці арганізацыі або грамадзяніна.

- Падобная забарона з'яўляецца заканамернай рэакцыяй на перагіны з боку кампаній, якія вырабляюць алкаголь, і іх актыўнай рэкламай пітной вады. У апошні час у Міністэрства гандлю паступала вялікая колькасць зваротаў грамадзян з пытаннем аб законнасці рэкламы пітной вады алкагольных брэндаў, - адзначыў Яўген Мардасевіч, эксперт Асацыяцыі Еўрапейскага Бізнесу.

Таксама падчас камітэта было адзначана, што ў найбліжэйшай будучыні ў законе аб рэкламе могуць з'явіцца нормы, звязаныя з рэгуляваннем рэкламы электронных цыгарэт і энергетычных напояў.